Stolt mamma till Alex



Har inte uppdaterat här på ett tag nu..

Nu så har äntligen lilla Alex kommit till oss :-)

Den 12/1 så hade jag gått över 14 dagar, så jag var på kontroll hos doktorn, och hon kollade med UL. Och allt såg bra ut. Hon uppskattade vikten på bebis på ca 4000g. Övertalade henne om att jag vill bli igångsatt så fort som möjligt. Fick en tid den 14/1 för igångsättning.
Kl 08.00 anlände vi till förlossningen och vi blev inskrivna Fick då info om vad som skulle hända och att det kunde ta några dygn innan allt var klart om vi hade otur.

09.25 lägger dom gel. Gick en sväng till cafeterian och handlade en tidning.. Tänkte fördriva tiden om det skulle ta lång tid.
10.30 så börjar jag känna av sammandragningar, inte så smärtsamma.
Vi vandrade runt hela sjukhuset.. så nu har man sett allt..

13.37 så kommer slemproppen
14.37 Börjar känna av sammandragningarna, och dom kommer tätt.

15.42 så undersöker dom mig och ser att jag öppnats lite och dom tar hål på fosterhinnan.

16.20 så hoppar jag in i duschen för att se om det hjälper mot smärtan, och det hjälper lite granna.Sitter där till 16.53 då jag får lustgas :-)

17.55 så  kopplar dom dropp på mig för ryggmärgsbedövningen.
18.20 så sätter dom bedövningen, ångrar inte att jag tog den.. Den hjälpte verkligen.. kunde vila lite granna. Men lustgasen var med..
från kl 22.05 så kör dom med mig. Inte får man ligga stilla inte.. upp och stå, ligga på sidan .
00.40 får jag dropp som ska ge styrka i värkarna.
Från kl 01.00 så har jag krystvärkar.
Och 01.59 så kom våran "lilla"gulpklimp Alex   med sina 5080g och 56 cm lång..

Så man kan ju säga att det gick fortare än vi trodde.

Vi fick ligga kvar på förlossningen över natten, och sen upp till BB på eftermiddagen.1natt ¨på BB räckte så vi åkte hem och försökte att landa lite..


Igår blev Alex 1 vecka.. Och på 5 dagen så började han vända sig från rygg till sida..

Så nu har man landat lite och kommit in i mamma rollen...

Mer bilder kommer....

Tack för alla lycka till och alla hälsningar...


Kommentarer
Postat av: Malin (med leon och kid)

Grattis!

Vilken söt och stor pojke ni fått :) Varit in och kikat på bloggen ibland och undrat hur det gått. Hoppas det är bra med hela familjen.

2009-01-24 @ 13:32:49
Postat av: Ida

såå härligt att de gått bra, joo han är verkligen söt!!!!!=)ja tycker att du gjorde de bra som lyckade få ut han.. man tanke på hans vikt ha ha och tro mej jag kan lova att ingen ha besökt denna blogg som ja ha gjort bara för att få se ännu mer bilder på prinsen!!!!=) ta de nu bara lugnt och njut av denna underbara tid! GRATTIS IGEN GUMMAN!!!

2009-01-24 @ 18:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback